Alla inlägg under december 2014

Av Johanna Nylander - 16 december 2014 16:44

I lördags flyttade Domtörernas Black and white till oss.
Merida har äntligen hittat en hund som är lika spring galen som henne. Kitty slipper ha syster hängande i cresten när vi är ute.
Min dotter tänkte ställa honom samtidigt som Merida i februari.

Merida och Bumsan

Av Johanna Nylander - 10 december 2014 08:28

Glad är jag för valparnas skull att vintern inte riktigt är här än. De har varit några kalla dagar. Fick en härlig typisk nakenhund bild av Kerstin och Harry (Regale)

Davidii har fortfarande inte hittat ett eget hem. Han har de gott här men denna kille vill ha massa egen uppmärksamhet :-)

Av Johanna Nylander - 4 december 2014 21:12

Valparna gick igenom besiktningen idag :-) Betty och Harry har nu flyttat.
Så nu är de två troll kvar som hoppas på egna hem

Av Johanna Nylander - 3 december 2014 20:32

Ikväll sover alla valparna för sista gången tillsammans.
Lilla Betty flyttar till familjen Dyberg-Vesterlund och Harry kommer till familjen Persson. Dom hamnat tillräckligt nära så jag kan komma och krama på dom då och då :-)
I morgon blir de besök hos vetrinären.

Bumsan blev tvungen att snegla lite på mig så jag inte hittade på nå hyss när jag tog kort ;-)

Av Johanna Nylander - 1 december 2014 17:51

Idag blir valparna 8 veckor. Tiden har gått fort och de är med blandade känslor som dom ska flytta.
Dom ska vara förberedda för världen utanför nu. Mamma Kitty har gjort ett bra jobb med hjälp av moster Merida.
Dom har fått åkt bil, varit ute med sina nya snygga tröjor. Dom har träffat höns, katter, barn i alla olika storlekar. Dom är vana både dammsugare och mopp.
Valparna har också blivit extremt bra på att rymma ifrån köket :-)
Badade och varje söndag kör vi klor.
Harrys öron vägrar stå så hans nya familj Perssons får tejpa ett tag till. Hans syskon har jag dock fått skapliga.
På torsdag ska dom till veterinären sen hoppas jag att Davidii och Bumsan också ska hitta nya hem. Men så länge får dom fortsätta bo här med oss

Davidii och Bumsan

Davidii

Bumsan Harry och Betty

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blytes Kitty

planer

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards