Direktlänk till inlägg 1 december 2014

8 veckor idag

Av Johanna Nylander - 1 december 2014 17:51

Idag blir valparna 8 veckor. Tiden har gått fort och de är med blandade känslor som dom ska flytta.
Dom ska vara förberedda för världen utanför nu. Mamma Kitty har gjort ett bra jobb med hjälp av moster Merida.
Dom har fått åkt bil, varit ute med sina nya snygga tröjor. Dom har träffat höns, katter, barn i alla olika storlekar. Dom är vana både dammsugare och mopp.
Valparna har också blivit extremt bra på att rymma ifrån köket :-)
Badade och varje söndag kör vi klor.
Harrys öron vägrar stå så hans nya familj Perssons får tejpa ett tag till. Hans syskon har jag dock fått skapliga.
På torsdag ska dom till veterinären sen hoppas jag att Davidii och Bumsan också ska hitta nya hem. Men så länge får dom fortsätta bo här med oss

Davidii och Bumsan

Davidii

Bumsan Harry och Betty

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nylander - 17 maj 2015 17:56


I lördags fick våran Kitty två små underverk. En bra förlossning som gick över lika fort den kom. De var 10 min mellan valparna. En rödbrun naken kille och en svart puff. Nu är de valpmys här hemma några veckor. På lördag är de dags för utst...

Av Johanna Nylander - 3 maj 2015 14:08


De är bara ca två veckor kvar nu till tjejen är beräknad. Nu är allt färdigt och klart för dom små. Kitty och jag kommer att börja sova där i natt så hon känner sig bekväm. I morgon får vi fin besök av alla valpar från förra kullen. Ska bli så spän...

Av Johanna Nylander - 11 april 2015 17:36


Lill tjejen lyckades igen. Hon tog hem ett bir idag på valputställningen i Sundsvall. Fick stärka mitt eget självförtroende genom kommentaren välvisad. Fick vi sist också så något rätt måste jag göra. Bumsans bror fick ett HP idag. Bra kritik men...

Av Johanna Nylander - 5 april 2015 20:01


Den 11/4 är de dags för valputställning på hemmaplan. För några dagar sen hittade ja tuggummi i pälsen på Storbum. Lyckades få bort allt men fick använda den kära saxen något. Både Storbum och Regale ska ställas så vi kommer mötas i ringen. Ska b...

Av Johanna Nylander - 14 mars 2015 18:37

Storbum drog hem ett BIR idag. Hon uppförde sig väldigt bra men var så trött inför BISen så jag trodde aldrig jag skulle få henne på benen. Jaxon hade en dag full av hormoner. Han var helt upp i gasen. Men gott omdöme och ett HP och BHKL 2. Vi hop...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blytes Kitty

planer

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards